expertis

Verkställa er marknadsplan:

Komma med idéer som kompletterar eran befintliga marknadsplan. Hjälper till med vissa delar som ni kanske inte hinner eller mäktar med.

 

Profilkläder & artiklar:

Att klä upp personal enhetligt, så de kan känna stolthet och tillhörighet. Här kan man även koppla ihop varumärken, så det blir en win win effekt

Sponsoravtal:

Hur ser ett bra sponsoravtal ut? Vad skall man tänka på? Om det handlar om idrott, hur ser klausuler angående dopning ut? Hur kan man förlänga effekten, så det inte bara berör en enskilld händelse eller event?

Grafisk design:

Hur kan man stärka varumärket med bra design. Hur köper man in reklam, media och filmproduktioner.

 

Mitt arbete är att säkerställa effektiva lösningar genomförs och att era affärsmål/ marknadsmål uppfylls. Jag har alltid fokus på att ge valuta för varje insatt krona till er marknadsföring.

 

För att nå maximal effekt måste man göra sin hemläxa först och vara förberedd. Det är inte bara att hälla varmt vatten på kaffet. Det måste stå och dra sig lagom länge, samt pressas i rätt tid för att nå bästa smak. Häller man upp förtidigt, utan att pressa, så blir det bara blaskigt vatten.

 

 

 

Hur får man marknadsföring att bli value for Money?

Hur kan man utnyttja sin marknadsföring på bästa sätt?

Jag kan bistå er marknadsansvarig och företräda er på alla sätt som en helstidsanställd skulle göra.

Jag är van att hantera avtal och affärslösningar inom sponsring och promtion, såväl nationellt som internationellt.

 

Det är inte lätt att navigera mellan alla erbjudande och möjligheter som dyker upp. Många gånger vill man vara med lite här och lite där. Ofta är lite här och där ganska långt ifrån den marknadsplan man har.

 

Att marknadsföra utan att göra en god analys innan är ofta att kasta pengarns i sjön. Till vem riktar sig budskapet? Är det för att skapa awarness eller ett budskap som skall fram? Vill man ge sitt varumärke goodwill och satsa etiskt korrekt? Hur kan man beräkna kostnadern/ intäkterna? Kan man kopplas samman med andra varumärken/ företag och få till B2B direkt, då kan man konkret beräkna vad marknadsföringen är värd.

 

Det kan vara dyrt och kostsamt att starta upp olika projekt, så man bör ställa sig frågan hur kan man förlänga effekten av varje projekt. Hur binder man ihop projekten, så det blir en röd tråd? Det finns många svar på den frågan, men ett svar är att man har gjort sin analys innan man startar.